Sammanfattning
I detta avsnitt går vi till botten med hur Sveriges nöjdaste kunder ändå kan få de sämsta fonderna. Söderberg & Partners har i 13 år skrutit om sin utmärkelse från SKI, men är den verkligen något att skylta med? Vidare går vi igenom Finansinspektionens årliga konsumentskyddsrapport och belyser problem med intressekonflikter hos rådgivare, bedrägerier och finansiellt utanförskap.
Innehåll
- Rättelse av Söderberg & Partners nya fonders avgifter
- Folksam har blivit fällda för vilseledande reklam om barnförsäkring
- Söderberg Partners och kundnöjdhet
- Metoder för kundnöjdhetsmätningar
- Företagsmodeller och pensionslösningar
- Kritik av undersökningar och filterfrågor
- Söderberg Partners och deras marknadsföring
- Finansinspektionens konsumentskyddsrapport
- Myndigheten har tjatat om samma sak i 19 år
- Bedrägerier och finansiellt utanförskap
Den här verksamheten finns tack vare DITT frivilliga ekonomiska bidrag. Tack för ditt stöd!
Vi står på din sida i finansdjungeln. Vi avslöjar finansaktörer som gynnar sig själva på kundernas bekostnad. Dessutom ger våra artiklar och guider dig och andra begripliga, enkla och vetenskapligt förankrade råd om ekonomi, sparande och pensioner.
Du kan också stötta oss via vår supportersida på Patreon.